Czy WordPress z WooCommerce mogą być prawdziwym sklepem?

Obrazek dla Czy WordPress z WooCommerce mogą być prawdziwym sklepem?

WordPress to bezpłatne oprogramowanie, które służy do tworzenia i prowadzenia blogów oraz stron internetowych, bez znajomości nawet podstawowych zagadnień związanych z kodowaniem. Użytkownicy chwalą sobie wspomniany wyżej system zarządzania treścią ze względu na łatwość obsługi i wygodę użytkowania. W ciągu ostatnich kilku lat do WordPressa zaprojektowano setki wtyczek, które czynią go jeszcze bardziej funkcjonalnym. Jedną z nich jest WooCommerce, przy pomocy której można „postawić” sprawnie działający sklep internetowy. Poznaj więcej szczegółów na temat tego dodatku!

WordPress – czy tylko blog?

WordPress został zaprojektowany z myślą o obsłudze blogów, jednak szybko dostrzeżono duży potencjał tego oprogramowania i zaczęto wykorzystywać je do tworzenia stron internetowych. Z tego systemu zarządzania treścią (CMS) korzystają światowej sławy korporacje, takie jak np. Coca Cola, Sony, Mercedes-Benz oraz eBay. WordPress jest udostępniany internautom na licencji GNU General Public License, co oznacza, że jest to CMS bezpłatny i że można z niego korzystać w celach komercyjnych. Każdy użytkownik ma prawo do udoskonalania WordPressa i do publicznego rozpowszechniania stworzonych przez siebie ulepszeń i dodatków. Choć omawiany program działa na następujących językach kodowania: PHP, MySQL, JavaScript, HTML i CSS, to przeciętny użytkownik nie musi ich znać, by stworzyć swoją własną witrynę. Jest to oprogramowanie idealne dla osób, które nie mają szerokiej wiedzy technicznej z zakresu pisania i projektowania stron internetowych. Podsumujmy sobie na szybko wszystkie zalety WordPressa:

  • intuicyjna obsługa,
  • obsługa w języku polskim,
  • wszechstronność (blogi, strony www, portale informacyjne, e-sklepy),
  • wysoka wydajność ( „mała” strona www gotowa w godzinę!),
  • bezpłatny i nieograniczony dostęp dla każdego użytkownika,
  • pełna kompatybilność z urządzeniami mobilnymi (witryna wygląda dobrze przeglądana na laptopie, smartfonie lub tablecie i jest równie responsywna).

Aby wykorzystać możliwości systemu WordPress, potrzebujesz wolnej domeny i dobrego hostingu. W HitMe znajdziesz jedno i drugie i to w naprawdę konkurencyjnej cenie! Skoro wiesz już, czym jest WordPress, przyjrzyjmy się bliżej wtyczce WooCommerce. Sklep internetowy stworzony z jej pomocą umożliwi Ci rozpoczęcie kariery w branży e-commerce.

WooCommerce – dodatek do bloga z dużym potencjałem

Wtyczka WooCommerce to jeden z najczęściej pobieranych dodatków do stron internetowych postawionych na WordPressie. Dzięki niej w prosty i intuicyjny sposób zintegrujesz swoją witrynę z e-sklepem. Narzędzie jest darmowe i można je modyfikować zgodnie z własnymi potrzebami. Tylko od Ciebie zależy, jak będzie wyglądał Twój sklep internetowy, w jakie funkcje i udogodnienia go wyposażysz i czy będzie on działał na małą, czy też dużą skalę. WooCommerce cechuje pełna elastyczność i skalowalność, co oznacza, że wtyczka nadaje się do obsługi e-sklepów o zróżnicowanej wielkości. Narzędzie to bez problemu współpracuje z innymi systemami, które są wykorzystywane do obsługi i zarządzania witryną. Mowa tu między innymi o systemach płatności online, narzędziach do zarządzania asortymentem i stanami magazynowymi, wtyczkami SEO czy też usługami wysyłki. Jakie inne zalety przypisuje się wtyczce WooCommerce?

  • Personalizacja – czyli duża dowolność w wyborze szablonów, rozszerzeń,
  • obsługa wielu różnych walut i języków, co ułatwia zdobycie klientów na rynku międzynarodowym,
  • dostęp do narzędzi analizujących dane – np. raporty sprzedaży, informacja o zainteresowaniu danym produktem, analiza konwersji,
  • bezpieczeństwo danych – platforma WooCommerce podlega ciągłym aktualizacjom i zapewnia użytkownikom wysoki poziom bezpieczeństwa, jeśli chodzi o ochronę wrażliwych danych,
  • wsparcie techniczne – dotyczy pomocy w zakresie obsługi wtyczki, ale na forum użytkowników znajdziesz też wiele cennych rad dotyczących np. zwiększenia sprzedaży czy atrakcyjności swojego e-sklepu,
  • mobilność – aplikacja działa na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych, dzięki czemu możesz prowadzić swój e-biznes z każdego miejsca na świecie.

WordPress + WooCommerce to zdecydowanie warta uwagi opcja przeznaczona dla każdego, kto chce spróbować sprzedaży w Internecie, ale bez ponoszenia dużych nakładów finansowych i potrzeby zatrudniania specjalistów z różnych dziedzin marketingu online. Czy bohater naszego dzisiejszego wpisu blogowego ma jakieś wady? Każdy medal ma dwie strony. Wśród istotnych minusów wtyczki WooCommerce można wymienić:

  • brak wbudowanej możliwości wystawiania faktur,
  • brak automatycznej zmiany statusu zamówienia po jego zakończeniu,
  • wszelkie ograniczenia wynikające z tego, że WooCommerce jest wtyczką do WordPressa, a nie osobną platformą sprzedażową.

Tak czy inaczej, zalety wyraźnie przeważają nad wadami i jeśli nosisz się z zamiarem wzbogacenia swojej witryny o e-sklep, to WooCommerce będzie strzałem w dziesiątkę.

A jeśli chodzi o brakujące możliwości to platforma jest tak popularna, iż większość (jak nie wszystkie) funkcjonalności można rozwiązać za pomocą wtyczek, ich wersji płatnych lub też darmowych. Niektóre funkcjonalności można nawet wprowadzić samodzielnie za pomocą samouczków dostępnych w internecie. Przykładem może być tu problem Numer NIP klienta w WooCommerce za darmo – HitMe Blog Hosting.

WooCommerce – pełnoprawny sklep

Odpowiedzieliśmy już na pytania, czy WooCommerce jest darmowy i przedstawiliśmy jego wady, zalety oraz możliwości. Wiesz już, że z pomocą wymienionej wyżej wtyczki możesz stworzyć pełnoprawny i dobrze funkcjonujący sklep internetowy. To narzędzie dedykujemy przede wszystkim małym i średnim firmom, które chcą się szybko rozwijać i maksymalizować sprzedaż swoich produktów/usług. Dzięki WordPress + WooCommerce Twój e-biznes stanie się bardziej konkurencyjny i lepiej zoptymalizowany pod kątem SEO. Samo założenie sklepu internetowego jest bardzo proste i wymaga jedynie zainstalowania wtyczki WooCommerce, która jest gotowa do pracy od razu po pobraniu. Łatwy w obsłudze panel administracyjny pozwoli Ci zarządzać całym sklepem, poszczególnymi kategoriami produktów oraz pojedynczymi produktami.

woocommerce sklep produkty
Przykładowy widok frontu sklepu. Ten zależny jest od wielu dostępnych Motywów WordPress.
da howto2
Przykład: tak wygląda Kokpit WordPress z WooCommerce

WooCommerce czy Shoper? – oto jest pytanie

Decyzja między WooCommerce a Shoper zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań Twojego sklepu internetowego. WooCommerce to darmowa, elastyczna i łatwo dostosowywalna wtyczka dla platformy WordPress, która świetnie sprawdzi się dla małych i dużych sklepów oraz dla tych, którzy cenią sobie kontrolę nad swoją witryną. Z kolei Shoper to polska platforma e-commerce oferująca sposób na uruchomienie sklepu internetowego, z dedykowanym wsparciem technicznym i liczniejszymi funkcjonalnościami „out-of-the-box”, jednak jest płatny i koszty mogą przewyższyć budżet Twojego start-upu e-commerce. Wybór zależy więc od Twoich nakładów finansowych, czasu i oczekiwań względem personalizacji sklepu. Co prawda, pewne rozszerzenia czy szablony e-sklepów w aplikacji WooCommerce również są odpłatne, ale sam decydujesz o tym, czy w danej chwili ich potrzebujesz, czy też nie. Korzystając z podstawowej wersji omawianej wtyczki, jesteś w stanie zadebiutować na rynku ze swoim sklepem internetowym i dość szybko go rozwinąć. Jakie firmy prowadzą sklep WooCommerce? Przykłady można mnożyć:

  • Singer Sewing Machines – firma Singer, znana z produkcji maszyn do szycia,
  • Airstream – producent ikonicznych przyczep kempingowych prowadzi sklep z akcesoriami i częściami zamiennymi na WooCommerce.
  • Uniwersytet Warszawski – uczelnia sprzedaje materiały promocyjne, odzież, gadżety reklamowe i publikacje naukowe,
  • Banana Panda – producent puzzli i gier planszowych.

Niektóre z tych sklepów istnieją od lat i niezmiennie korzystają z narzędzia WooCommerce. To jego najlepsza recenzja.