Własna firma, czyli jak zaprezentować się w sieci!
Jak wiele młodych przedsiębiorstw powstaje w 2021 roku?
Patrząc względnie na naszych klientów, oceniamy, iż przynajmniej jedna trzecia to osoby, które dopiero startują z własną działalnością. Gratulujemy. Przejście na samozatrudnienie to wyjątkowy i ważny krok przy naszej aktualnej sytuacji gospodarczej. To droga, która otwiera nam możliwość rozwoju w zupełnie nowy, niekorporacyjny sposób. W końcu z miejsca, stajemy się szefami!
Istnieje stara, właściwie już pisana zasada – jak nas widzą, tak nas piszą. To też właśnie start swojej firmy, powinniśmy uzależnić od nadania jej wizerunku. To jedyny element w dzisiejszych czasach, który wyróżnia firmy w sieci. Działalność produkcyjna poza internetem, może wyróżnić się produktem, sposobem transportu czy samą dostawą. Natomiast i tak wszystko składa się ku jednemu – etykiety, banery, loga – to wizerunek. Dlatego od tego powinniśmy zacząć.
Charakter w działalności – kluczem do sukcesu.
Nadanie swojej działalności charakteru, to jeden z najważniejszych elementów budowania działalności w sieci. Tworząc logo, banery czy facebook covery, powinniśmy kierować się zasadą spójności przekazu. Aktualnie na rynku możemy zauważyć trend, gdzie firmy wizerunkowo nawiązują do różnych elementów życia. Są podmioty, które swoje agencje marketingowe utożsamiają ze „świstakami”. Tak, te małe, zabawne zwierzątka mocno zostają w pamięci i przywiązują nazwę marki do wizerunku tego cudu natury. Takie firmy bardzo łatwo zapamiętać i cechuje je troszeczkę inne, marketingowe podejście do promocji. W dzisiejszych czasach, ścisłe nawiązywanie do starych zasad marketingu, prostej promocji i rzucaniu zniżek na lewo i prawo, bez charakteru, nie ma prawa istnieć. Z poziomu psychologii, ludzie uodpornili się na prosty marketing, negatywnie podchodzą do wielkich promocji i stale doszukują się chwytów i zagrań ukrytych pod przekazem. Idąc w prostą promocję, mamy niewielką szansę na zwrócenie uwagi klienta.
Dobry produkt, który tworzymy nie stanowi już podstawowej zalety w promocji. Według starszych zasad – jakość broni się sama. Owszem, nie zaprzeczamy. Niemniej, proces budowania wizerunku marki na podstawie jakości samego produktu, może trwać latami, natomiast przyśpieszenie tego procesu, to właśnie działania marketingowe. Niegdyś nawiązywano podobne działanie do sytuacji, gdzie puszczamy oczko do klienta w całkowicie ciemnym pokoju. Niestety nikt tego nie zobaczy. Tak więc marketing stał się podstawą w kreowaniu firmy, a nie tylko reklamowym dodatkiem, który ma napędzić klientów. Właściwie, realnie oceniając sytuację na rynku, to działania marketingowe kształtują całkowity wizerunek przedsiębiorstwa i jego postrzeganie przez potencjalnych klientów. Dobra reklama? Sprzedane.
Jak zacząć tworzyć zgodnie z kierunkiem nurtu?
Tak więc od czego zacząć? Od pomysłu! Twoja firma musi się utożsamiać z pewnego rodzaju ideą, która jej przyświeca. Bez tego, staniecie się zwykłymi podmiotami, którymi zostać z pewnością nie chcecie. Szerzenie sprzedaży polega na szerzeniu idei kroczącej za danym przedsiębiorstwem. To właśnie zrozumienie przez potencjalnego klienta pomysłu na przedsiębiorstwo, jest kluczem do sukcesu.
Budowanie wizerunku należy zacząć od pomysłu, bez którego niestety w dzisiejszych czasach, nie da się wyjść przed szereg.
Budujemy firmę, więc nadajmy jej charakter! Stwórzmy logo, które ukaże właściwe zalety i funkcję firmy, nasz fanpage powinien tylko dopełnić tego pomysłu. Wielokrotnie spotykamy się z przedsiębiorstwami, które oferują swoje usługi, jednocześnie zaniedbując ścisły przekaz marketingowy w jednej formie. Mamy obrazy zupełnie nie pasujące do całości, treści, które nijak się mają do zachęcania konsumentów. To właśnie sposób na ograniczenie dopływu klientów. W dzisiejszych czasach, klient kupuje oczami. Statystycznie mamy około 10 sekund na zwrócenie uwagi klienta, jeżeli to się nie uda – przegrywamy. W jaki sposób można to uzyskać? Tylko wizualnie. Dlatego tworząc spójne treści marketingowe, zorganizowane w sposób taki, aby dopełniać całość firmy i przedstawiać wszystkie jej zalety w sposób unifikowany. Czym jest więc sukces firmy? Wyłącznie pomysłem i sposobem jego realizacji.
Do czego zachęcamy?
Gorąco zachęcamy Was do stworzenia swojej działalności pod kątem jednego, ciekawego przekazu, niżeli zwykłe przedsiębiorstwa z prostą ofertą bez „polotu”. Kluczem do sukcesu w działaniach marketingowych jest poczucie finezji i odrobina awangardy. Odrzućmy dotychczasowy styl prowadzenia firm, zacznijmy czuć w reprezentacji zabawę i radość, a w ten sposób, klienci z pewnością zwrócą uwagę na tak nowoczesne podejście do kontaktu z klientem. Zachęcamy mocno do pójścia niestandardową drogą rozwoju. Wprowadzając w życie fantazje marketingowe, możemy uzyskać zdecydowanie więcej, niżeli emitując treści – kup, u nas taniej. Pamiętajmy, że wchodzimy w czasy, w których cena przestaje grać istotną rolę w sprzedaży. Nastaje era przekazu i fantazji w marketingu, gdzie użytkownicy chcą kupować produkty od firm nowoczesnych, podchodzących do spraw zgodnie z kierunkiem nurtu. 2021 rok to wizualna droga rozwoju estetyki i unifikacji, dlatego nowe przedsiębiorstwa, powinny kreować swoje treści i reklamy w taki sposób, aby zwrócić uwagę klienta w sposób niestandardowy.
Nie ograniczajmy się do podstaw, bo one są już daleko zapomniane. Świat się zmienia, marketing również, wiele starych zasad odchodzi do lamusa, dlatego chcąc osiągnąć sukces – działajmy zgodnie z kierunkiem rozwoju.
Dodaj komentarz