Jak sprawdzić logi w DirectAdmin

Jak wszyscy doskonale wiedzą większość oprogramowania serwerowego loguje wykonywane zadania do plików, tzw. logów systemowych lub logów konkretnych usług.
Są to pliki tekstowe zawierające cenne informacje o działaniu, aktywności czy błędach usług. Niejednokrotnie szybki rzut okiem w logi i już jesteśmy w stanie stwierdzić co jest nie tak z naszymi usługami czy nastąpiło poprawne działanie lub też czy usługa uruchomiła się poprawnie. Wszystkie te informacje znajdziemy właśnie w logach na serwerze.
Opiszemy tu sposób na sprawdzanie logów błędów strony WWW w panelu DirectAdmin. Nic prostszego!
INFO: Dla nowej skórki Evolution – opis na kolejnej podstronie.
Krok 1
W pierwszym kroku logujemy się do konta DirectAdmin:
Krok 2
Następnie w obszarze „Twoje konto” wybieramy „Statystyki / Logi serwisu”.
Krok 3
W górnej części wybieramy Pełne logi błędów Apache’a lub wybieramy ostatnie 10 lub 100 linijek gdy plik jest duży.
Krok 4
Odczytujemy logi:
Poprawiamy nasz błąd i po odświeżeniu strony możemy ponownie sprawdzić czy dalej występuje błąd.
To wszystko.
Na następnej stronie przedstawiamy wersję dla skórki Evolution – DirectAdmin.