Jak sprawdzić logi w DirectAdmin

Obrazek dla Jak sprawdzić logi w DirectAdmin

Jak wszyscy doskonale wiedzą większość oprogramowania serwerowego loguje wykonywane zadania do plików, tzw. logów systemowych lub logów konkretnych usług.

Są to pliki tekstowe zawierające cenne informacje o działaniu, aktywności czy błędach usług. Niejednokrotnie szybki rzut okiem w logi i już jesteśmy w stanie stwierdzić co jest nie tak z naszymi usługami czy nastąpiło poprawne działanie lub też czy usługa uruchomiła się poprawnie. Wszystkie te informacje znajdziemy właśnie w logach na serwerze.

Opiszemy tu sposób na  sprawdzanie logów błędów strony WWW w panelu DirectAdmin. Nic prostszego!

INFO: Dla nowej skórki Evolution – opis na kolejnej podstronie.

Krok 1

W pierwszym kroku logujemy się do konta DirectAdmin:

Krok 2

Następnie w obszarze „Twoje konto” wybieramy „Statystyki / Logi serwisu”.

Krok 3

W górnej części wybieramy Pełne logi błędów Apache’a lub wybieramy ostatnie 10 lub 100 linijek gdy plik jest duży.

Krok 4

Odczytujemy logi:

Poprawiamy nasz błąd i po odświeżeniu strony możemy ponownie sprawdzić czy dalej występuje błąd.

To wszystko.

Na następnej stronie przedstawiamy wersję dla skórki Evolution – DirectAdmin.

Podoba Ci się? 5
Miniaturka Adam Kryński

Idealistyczny full-stack developer/sysadmin po służbie w formacji I-szej linii wsparcia, od 9 lat sercem związany z HitMe, przez którego teraz na blogu pojawia się tyle artykułów poświęconych platformie WordPress ;-).